Regulamin świadczenia usług i sprzedaży w wynajemca.com.pl (dalej: Sklep) obowiązuje od 1.04.2022 r.
§1. Informacje ogólne
Sklep internetowy wynajemca.com.pl działający pod adresem www.wynajemca.com.pl/sklep oraz www.wynajemca.com.pl/akademia jest platformą prowadzoną przez: GEHOS sp. z o.o., ul. Szafera 84/3, 71-245 Szczecin, NIP: 9552395797, KRS: 0000619454, REGON: 364531184
Nr konta bankowego:
Bank Millennium
57 1160 2202 0000 0004 5503 4150
§2. Słownik pojęć
Sklep internetowy – sklep działający pod adresem www.wynajemca.com.pl/sklep oraz akademia działająca pod adresem www.wynajemca.com.pl/akademia.
Klient – osoba fizyczna, instytucja lub firma, dokonująca zakupów w Sklepie Internetowym, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Użytkownikach w Portalu.
Portal – portal internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.wynajemca.com.pl, na którym prowadzony jest również Sklep Internetowy oraz Akademia wyNajemcy.
Produkty – produkty dostępne na Portalu.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Magazyn – miejsce, w którym przechowywany jest towar oraz kompletowane są zamówienia Klientów
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep Internetowy skompletuje zamówienie i wyśle do Klienta z Magazynu.
Koszyk – moduł Sklepu Internetowego, w którym Klient dokonuje ostatecznego wyboru towarów oraz ich ilości, a także precyzuje szczegóły zamówienia: adres dostawy, dane do faktury, sposób płatności, sposób dostawy itp. Korzystając z Koszyka, Klient może również uzyskać rabat, wpisując stosowny kod upoważniający do zniżki.
Subskrybent – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Usługi.
Usługa – usługa newslettera świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną, polegająca na wysyłaniu przez Usługodawcę informacji na adres poczty elektronicznej Subskrybenta.
§3 Postanowienia ogólne świadczenia Usługi
- Niniejszy Regulamin określa zasady:
- świadczenia Subskrybentom Usługi przez Usługodawcę;
- przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Subskrybentów będących osobami fizycznymi.
- Usługodawca świadczy Usługę drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 z późn. zm.). Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Subskrybent przed rozpoczęciem korzystania z Usługi jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
- Subskrybent zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Usługi.
- Regulamin jest udostępniony Subskrybentom nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
§4 Warunki techniczne korzystania z Usługi
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania z Usługi, Subskrybenci powinni dysponować:
- urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet;
- kontem poczty elektronicznej;
- oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do konta poczty elektronicznej;
- przeglądarką Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, albo oprogramowaniem o podobnych parametrach.
§5 Zawarcie i rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi
- Świadczenie Usługi wymaga złożenia zamówienia na Usługę przez Subskrybenta.
- Złożenie zamówienia na Usługę następuje przez wypełnienie formularza zamieszczonego w Serwisie lub w inny sposób udostępnionego przez Usługodawcę.
- Umowa o świadczenie Usługi może zostać rozwiązana przez każdą ze Stron w każdym czasie bez podania przyczyny.
- Usługodawca może odmówić zawarcia umowy o świadczenie Usługi, jeżeli żądanie zawarcia umowy pochodzi od Subskrybenta, z którym Usługodawca uprzednio rozwiązał umowę wskutek naruszenia przez tego Subskrybenta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu.
- Rozwiązanie umowy przez Subskrybenta może zostać dokonane przez wysłanie wiadomości na adres e-mail Usługodawcy lub za pośrednictwem właściwego hiperlinku zawartego w wiadomości e-mail wysłanego do Subskrybenta przy świadczeniu Usługi.
§6 Prawa i obowiązki Stron
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usługi i wysyłania newslettera zawierającego treści edukacyjne oraz marketingowe na adres e-mail Subskrybenta podany przy zamawianiu Usługi. Częstotliwość otrzymywania newslettera ustalana jest przez Usługodawcę.
- Newsletter ma charakter promocyjny i dotyczy produktów i usług Usługodawcy, jak również produktów i usług podmiotów trzecich współpracujących z Usługodawcą.
- Zakazane jest korzystanie przez Subskrybenta z Usług w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub Regulaminem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługodawcę treści o charakterze bezprawnym.
§7. Procedura składania zamówienia w Sklepie
- Zamówienia na towary znajdujące się w aktualnej ofercie Sklepu Internetowego przyjmowane są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu za pośrednictwem strony internetowej www.wynajemca.com.pl, po wypełnieniu stosownego formularza.
- Sklep Internetowy powiadamia Klienta drogą mailową o przyjęciu zamówienia.
- Poprzez złożenie zamówienia, Klient oświadcza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu.
- Poprzez złożenie zamówienia, Klient oświadcza, iż wyraża zgodę, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych na wykorzystanie i przetwarzanie jego danych osobowych przez GEHOS sp. z o.o. w celach realizacji zamówienia.
- Poprzez zapis na newsletter, Klient oświadcza, iż wyraża zgodę, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych na wykorzystanie i przetwarzanie jego danych osobowych przez GEHOS sp. z o.o. dla celów marketingowych.
§8. Realizacja zamówienia w Sklepie
- Zamówienie trafia do realizacji w przypadku płatności przelewem – po otrzymaniu przez Sklep Internetowy potwierdzenia zamówienia przez Klienta.
- Zamówienia realizowane są wyłącznie w dni robocze, w godzinach 9:00 – 17:00, chyba że zamówienie dotyczy produktu w postaci cyfrowej – w takim wypadku zamówienie realizowane jest automatycznie przez system Portalu po potwierdzeniu dokonania płatności przez Klienta.
- Sklep Internetowy wyNajemca w każdym wypadku zastrzega sobie prawo weryfikacji zamówienia oraz jego anulowania w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do rzetelności lub wiarygodności złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w Magazynie lub u dostawców Sklepu Internetowego. W przypadku niedostępności części towarów wchodzących w skład zamówienia, Klient jest informowany drogą mailową bądź telefoniczną o stanie zamówienia i podejmuje decyzję dotyczącą sposobu jego dalszej realizacji.
- Proces realizacji zamówienia składa się z dwóch etapów: przygotowanie zamówienia – okres od momentu przyjęcia potwierdzonego / opłaconego zamówienia do realizacji, do momentu wysłania towaru do Klienta.
- Dostawa zamówienia – okres od momentu wydania towaru z Magazynu spedytorowi do momentu dostawy na podany przez Klienta adres.
- Czas realizacji zamówienia jest składową czasu przygotowania zamówienia oraz czasu dostawy.
- Czas przygotowania zamówienia uzależniony jest od dostępności towaru w Magazynie Sklepu Internetowego lub u dostawcy. W przypadku zamówienia obejmującego kilka produktów, czas przygotowania jest równy czasowi przygotowania produktu, na który trzeba oczekiwać najdłużej.
- Czas dostawy uzależniony jest od wybranego sposobu dostawy. Klient ma do wyboru następujące opcje:
- Poczta Polska przesyłka priorytetowa – 2-3 dni robocze
- przesyłka kurierska – 1-2 dni robocze
- Inpost – odbiór przesyłki w punktach INPOST – 1-2 dni robocze
- przesyłka elektroniczna – niezwłocznie po dokonaniu płatności
- Koszty dostawy ponosi Klient zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronach Sklepu Internetowego.
- Zamówienie zostanie dostarczone pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówieniowym. Wszelkie czynności i zmiany po wysłaniu zamówienia z Magazynu (błędny adres, nieodebranie przesyłki w terminie itp.) wykonywane będą na koszt Klienta.
- Każde zamówienie obejmujące więcej niż jeden produkt traktowane jest jako całość. Sprzedający zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia partiami, w zależności od dostępności na daną chwilę towarów będących przedmiotem zamówienia bądź na wyraźne życzenie klienta.
- Sklep Internetowy wyNajemcy w żaden sposób nie odpowiada za nieterminowe dostarczanie przesyłek przez Pocztę Polską i firmy kurierskie.
§9. Zmiana zamówienia w Sklepie
- Klient Sklepu Internetowego ma prawo wprowadzić zmiany w swoim zamówieniu, o ile nie uzyskało ono statusu „wysłane”.
- Możliwości zmian w zamówieniu:
- usuwanie bądź dodawanie towarów, zmiana zamówionych ilości,
- zmiana sposobu dostawy,
- zmiana sposobu płatności,
- połączenie różnych zamówień tego samego klienta lub podzielenie zamówienia istniejącego,
- anulowanie zamówienia.
- Klient może dokonać powyższych zmian logując się do systemu Sklepu Internetowego używając swojego loginu i hasła lub kontaktując się ze Sklepem Internetowym w drodze mailowej lub poprzez zamieszczony na stronie formularz kontaktowy.
§10. Płatności
- Sklep Internetowy wyNajemcy honoruje płatność za zamówione towary za pośrednictwem bramki płatności PayPro S.A.
- Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura.
§11. Zmiany cen, aktualizacje dostępności towaru i promocje
- Ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. W cenie produktu nie uwzględnia się kosztów dostawy.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie w każdym czasie, jednak dla Klienta wiążąca jest cena obowiązująca w momencie składania zamówienia.
- Sklep Internetowy udostępnia na swoich stronach aktualne ceny towarów znajdujących się w ofercie.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do wprowadzania i wycofywania poszczególnych produktów ze sprzedaży, w dowolnym czasie i bez uprzedniego informowania Klientów.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych w dowolnym zakresie ofertowym, cenowym i czasowym. W przypadku, gdy oferta promocyjna jest ograniczona ilościowo, zamówienia realizowane będą w kolejności składania, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
§12. Zwroty i reklamacje
- Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta z 30 maja 2014 Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm., klient ma prawo nie podjąć przesyłki bądź zwrócić zakupiony towar bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar jest pełnowartościowy, nie nosi znamion użytkowania, kopiowania oraz nie jest w żadnym stopniu uszkodzony bądź zniszczony. Nośniki audialne typu płyt CD, DVD itp. oraz czyste nośniki danych mogą być zwracane tylko w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. Wraz z towarem Klient ma obowiązek zwrócić paragon lub fakturę.
- Koszt dostarczenia towaru do Klienta oraz odesłania do Sklepu Internetowego nie podlega zwrotowi.
- Sklep Internetowy gwarantuje zwrot kwoty równej cenie zamówionego towaru. Pieniądze zostaną zwrócone przelewem w ciągu 7 dni roboczych na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
- Jeżeli Klient stwierdzi, iż zamówiony towar posiada wady techniczne lub uszkodzenia powstałe w trakcie dostawy, powinien go odesłać przesyłką pocztową poleconą na adres Sklepu Internetowego. Do przesyłki należy dołączyć dowód zakupu (paragon bądź faktura) oraz pismo określające powód reklamacji.
- Sklep Internetowy nie przyjmuje żadnych przesyłek za pobraniem.
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń lub wad technicznych powstałych podczas transportu będą rozpatrywane jedynie w sytuacji, gdy wada lub uszkodzenie zostały zgłoszone spedytorowi w momencie odbioru przesyłki. Podstawą reklamacji jest w takiej sytuacji spisanie w obecności spedytora protokołu reklamacyjnego.
- Wszelkie koszty związane z wysłaniem reklamowanego towaru, Sklep Internetowy zwraca po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie 30 dniowy termin rozpatrzenia reklamacji. O fakcie przyjęcia lub odrzucenia reklamacji Sklep Internetowy poinformuje Klienta pisemnie – mailowo lub listownie.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, produkt uszkodzony zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe (np. ze względu na brak u dostawcy), Sklep Internetowy zwróci Klientowi, na wskazany rachunek bankowy, równowartość ceny towaru bądź też zaoferuje inny, znajdujący się w ofercie produkt, w tej samej cenie.
- W przypadku nieuzasadnionej reklamacji wszelkie koszty pokrywa Klient.
- Zwrot zakupionych produktów cyfrowych nie jest możliwy, chyba że określona oferta wprost przewiduje taką możliwość.
- W przypadku gdyby produkt cyfrowy w Sklepie objęty był "gwarancją satysfakcji", Klient może odstąpić od umowy i wnieść o zwrot pieniędzy w terminie 14 dni od dnia zakupu. Zwrot środków następuje w ciągu 7 dni roboczych od złożenia oświadczenia.
- Wszelkie informacje dotyczące Usługi Subskrybent może składać w formie pisemnej na adres Usługodawcy lub na adres e-mail: info (at) wynajemca.com.pl
- Reklamacja musi zawierać co najmniej imię i nazwisko oraz adres e-mail Subskrybenta, wskazywać przyczynę reklamacji i żądanie Subskrybenta dotyczące sposobu rozstrzygnięcia reklamacji.
§13. Ochrona danych osobowych
W związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i rozpoczęciem stosowania od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO” informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Użytkowników serwisu wyNajemca.com.pl jest GEHOS sp. z o.o., ul. Szafera 84/3, 71-245 Szczecin, NIP: 9552395797, KRS: 0000619454, REGON: 364531184, (dalej: „wyNajemca”). Dane kontaktowe info (at) wynajemca.com.pl.
- wyNajemca przetwarza dane osobowe w celach:
- świadczenia usługi prowadzenia konta Użytkownika w Portalu sklep wyNajemcy oraz Akademii wyNajemcy oraz udostępnienia Internetowego Systemu Zamawiania produktów w celu świadczenia usługi, za pośrednictwem strony internetowej wynajemca.com.pl. Podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- świadczenia usługi newslettera - podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- sprzedaży produktów oferowanych przez wyNajemcę – podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- marketingowych – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes wyNajemcy
- marketing własnych produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes wyNajemcy – (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- wysyłki informacji handlowych drogą elektroniczną – wyłącznie w przypadku wyrażenia zgody przez Użytkownika. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zawarcia umowy z wyNajemcą.
- Dane przechowywane są na serwerze chronionym zarówno przed włamaniami jak i awariami fizycznymi. Dostęp do danych mają tylko nieliczne uprawnione osoby.
- Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody.
- W celu ochrony danych osobowych Sklep wynajemca.com.pl wykorzystuje bezpieczny mechanizm komunikacji, jakim jest protokół SSL.
- Odbiorcami danych osobowych będą:
- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne wyNajemcy w celu obsługi portalu wynajemca.com.pl oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością wyNajemcy,
- podmioty świadczące usługi dostawy produktów (R2R Polska Sp. z o.o., Inpost Paczkomaty Sp. z o.o., Inpost Express Sp. z o.o., Poczta – Polska) oraz
- PayPro S.A. – podmiot świadczący usługi płatności on-line.
- Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo do dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może zwrócić się do Spółki z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą: profilowane ani przekazywanie do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.